CLUBKAMPIOENSCHAP 55 + (2022) (Foto’s op de foto-pagina)

Verspreid over twee maandagen hebben de recreanten van tafeltennisvereniging Vined gestreden om de titel van clubkampioen. Wedstrijdleider Dicky Koch had gezorgd voor een indeling in twee poules. Poule A bestond uit: Wendy van Assen, Klaas Berghuis, Ferry de Gier, Eric Klein Kranenburg, Dicky Koch, Geert Kuper en Arend Strikwerda. Poule B werd gevormd door Joke van den Brink, Maarten Herfst, Jaap van ’t Hof, Carolien Kasper, Truida Poelarends, Will Reijers en Loes van Rijn. Op 4 april werden de eerste 3 ronden gespeeld. Daarbij ging het steeds om 3 gewonnen games uit maximaal 5 games. In Poule A leidde dit tot twee uiterst spannende partijen: Dicky en Eric versloegen respectievelijk Arend en Ferry met de stand (3-2). In Poule B leverde de partij tussen Maarten en Truida deze eindscore op. Op 11 april werden de volgende 4 ronden gespeeld. In Poule A bleek al snel dat Klaas Bergsma oppermachtig was: hij werd de uiteindelijke winnaar van Poule A zonder ook maar één game te hebben verloren. De strijd om de volgende 3 plaatsen was daarentegen superspannend. Dicky won haar partij tegen Geert Kuper (3-1), maar moest in haar partij tegen Eric de eer aan hem laten (2-3). Eric had echter eerder in zijn partij tegen Geert het onderspit gedolven (0-3), wat hem helaas de vierde plaats opleverde. Met hun score van 18, 14 en 13 gewonnen games eindigden Klaas, Dicky en Geert daarmee als eerste, tweede en derde in Poule A.

In Poule B spitste de strijd voor de eindzege zich toe tot twee kandidaten: Joke en Maarten. Voordat zij de degens kruisten, vochten Loes en Will om het behalen van de derde plaats, die Loes wist te veroveren na een boeiende gewonnen partij (3-1). In een zinderende finale vochten Joke en Maarten met uiterste krachtsinspanning voor de winst. Na een scoreverloop van (1-0), (1-1), (1-2), (2-2) volgde de beslissende game, waarin Joke een aantal malen voorstond, zelfs met (10-8). Daarmee was zij slechts 1 punt verwijderd van de eindzege. Mede door een miraculeuze redding trok Maarten de stand weer gelijk (10-10), waarna hij uiteindelijk de overwinning met (15-13) voor zich opeiste. Na afloop van de wedstrijd reikte Dicky de bekers uit aan de nummers 1,2 en 3 van Poule A en Poule B, waarna we afsloten met een heerlijke gezamenlijke lunch.

Komende geplande activiteiten:

• Zomerstop: 15 juli – 27 augustus 2022;
  • Start jeugdtraining: dinsdag 28 augustus om 18.30 uur. Wedstrijden op de zaterdagen tussen 9 en 14 uur
  • Start seniorentraining: maandag 27 augustus
  • Tafeltennis 55+ op maandagochtenden (hele jaar); Dynamic tennis op woensdagmiddag en -avond; dinsdagavond na afspraak (voldoende deelname) via de groepsapp