Clubkampioenschap Recreanten

27 mrt

Verspreid over de maandagen 6, 13 en 20 maart hebben de recreanten van TTV Vined hun clubkampioenschap van 2023 gehouden. De 7 sterkste spelers streden tegen elkaar in poule A, terwijl in poule B 6 spelers het tegen elkaar opnamen. Helaas moest ook een aantal spelers zich afmelden wegens ziekte of blessures.
In beide poules zijn in totaal 7 rondes afgewerkt, waarbij in elke partij de overwinning ging naar de speler die 3 sets had gewonnen.

In poule A wisten Geert Kuper, Klaas Berghuis en Dicky Koch in de eerste vier ronden hun partijen overtuigend te winnen. In de tweede ronde vond er één echte krachtmeting plaats tussen Betty Hoogers en Fred Struyck, die met 3-2 door Betty werd gewonnen. Betty kon in de derde en vierde ronde het eerder genoemde drietal nog bijbenen, maar moest zich daarna gewonnen geven. Hetzelfde overkwam Dicky, al maakte ze het Klaas, die met 3-2 van haar won, in de zesde ronde knap lastig. In het slotduel moest Klaas echter zijn meerdere erkennen in Geert die met de eerste prijs ging strijken.

De eindstand in poule A: 1. Geert Kuper. 2. Klaas Berghuis. 3. Dicky Koch. 4. Betty Hoogers. 5. Wendy van Assen. 6. Eric Klein Kranenburg. 7. Fred Struyck.

In poule B wist Ferry de Gier met overmacht de eerste plaats te veroveren. In de eerste zes ronden hoefde hij slechts 1 set af te staan aan Jaap van ’t Hof. Loes van Rijn maakte het hem nog het lastigst in zijn slotpartij door 2 sets van hem af te snoepen. In deze poule was de strijd tussen de nummers 2, 3 en 4 wel heel enerverend. Loes van Rijn, Joke van de Brink en Will Reijers wisten allemaal 3 wedstrijden te winnen. Omdat Joke in deze drie winstpartijen geen enkele set had weggegeven, werd zij tot tweede uitgeroepen. Het verschil tussen Loes en Will was minimaal. Beiden hadden twee wedstrijden met 3-0 gewonnen. In de derde gewonnen wedstrijd moest Loes twee sets toestaan aan haar tegenstandster Joke, terwijl Will slechts 1 set toestond aan Jaap.

De eindstand in poule B: 1. Ferry de Gier. 2. Joke van de Brink. 3. Will Reijers. 4. Loes van Rijn. 5. Jaap van ’t Hof. 6. Truida Poelarends.

Na het uitreiken van de prijzen aan de nummers 1, 2 en 3 in de beide poules werd het clubkampioenschap afgesloten met een gezellige en smakelijke lunch in de foyer van De Heerd.