Voorjaarscompetitie 2023

Tafeltennisvereniging Vined 1 handhaaft zich in de 2e klasse

In de voorjaarscompetitie heeft het eerste team van tafeltennisvereniging Vined uit Heerde zich weten te handhaven. Het 3-mansteam bestaande uit Hans Speek, Erwin van der Giessen en Eric van Leeuwen was in een zware poule ingedeeld. Dat kon in theorie tot 2 uitersten leiden: kampioenschap of degradatie. Om elke punt zou dus gestreden moeten worden.

Halverwege de competitie hadden de mannen goede zaken gedaan: met 29 punten uit 5 wedstrijden stonden ze op een gedeelde tweede plek. Wezep 3 stond met 30 punten aan top. De nummers 4 (26 punten) en 5 (24 punten) zaten de teams kort op de hielen.

Verslappen kon dus niet in de returns. Al snel was duidelijk dat degradatie voor het team van De Lieverdjes onafwendbaar was. Maar er zou nog een team degraderen. Alle andere teams volgden elkaars wekelijkse wedstrijden op de voet.

Uiteindelijk werd Wezep 3 met 61 punten uit 10 wedstrijden kampioen door in de allerlaatste wedstrijd van de competitie 1 punt meer te scoren dan concurrent Swift 5. Vined 1 behaalde met 56 punten een keurige 3e plek.

Vined maakt zich nu op voor de bekercompetitie die half mei a.s. begint.

Vanaf september start de najaarscompetitie weer.